3 Ekim 2010 Pazar

M. Karasu
Öğretmen
Yüksek Lisans
evet kesinlikle katılıyorum. eğer kamu ve devlet görevi ise zaten bu görevleri yapıyoruz. bunun yanında ben liseyi yatılı okudum askerlikten farkı yoktu. şimdi de kamuda çalışıyorum ve aynı zamanda doktora yapıyorum.
tek tip askerliğe karşıyım...
teşekkürler. sesimizi duyuralım.
başbakanlık Bimer e de yazalım....


Adını vermek istemeyen bir uzman hekim
Doktora
İnsanların mesleklerinde en verimli oldukları dönemde 15 ay kaybetmeleri,ailelerini, yeni doğmuş çocuklarını bırakarak işlerindeki tüm motivasyonlarını kayberek askere gitmelerini doğru bulmuyorum. Bunun yerine çeşitli alternatifler üretilebilir.Çözüm odaklı olmak gerekir.Umarım bedelli çıkar ve en azından yaşları ilerlemiş, önlerindeki askerlik sıkıntısından dolayı hayatlarına bir yön çizemeyen insanların sorunları çözülür.Ben başka bir uzmanlık dalında uzmanlık yapabilecekken askerlik sıkıntısından dolayı pek de istemediğim bir dalda uzmanlık yaptım ve pek mutlu değilim.Bunun tek nedeni de askerlik sorunu.Bu sorun çözülsün ve b! izden sonrakiler böyle sıkıntılar yaşamasın.


Ethem Karabay
Turizmci
Lise
Zorunlu askerlik tamamen statükonun kendini idame ettirebilmesi için gerekli gördüğü bir durumdur. Vicdani red demesemde, Vatanım için başka şekillerde de hizmet edebileceğime inanıyorum.. yaklaşık 2 sene sonra asker kaçağı durumuna düşeceğimi biliyorum ve böyle olduğu halde askere gitmeyi düşünmüyorum. askerlikten korkuyor felan değilim ama işimi kaybetmek, bulunduğum konumu kaybetmek istemiyorum. sırf bu yüzden 3 yıl yurt dışında işimle bağlantılı bir kuruma geçip sigortalı çalışmayı düşünüyorum. not : yurt dışından gelip dövizle askerlik yapılmasınada karşıyım.


Adını vermek istemeyen bir memur
Önlisans
Uzun uzadıya yorum yapmak akademisyenler ve bu işle ciddi manada iştigal edenlerin işi. Fakat insan sormadan edemiyor: Generalin eşinin kedisinin bakıcılığını yapmak, gazinoda içki dağıtmak, subayların özel işleriyle uğraşmak, sırf egosunu tatmin etmek için ere dayak atıp akla hayale gelmeyecek küfürlerle aşağılamak (kendince).........vs... nasıl oluyorda vatan hizmeti oluyor. Kimse kusura bakmasın askerlik vatani bir görev olmadığı gibi askerlik yapan çok büyük bir vatanperver, yapmayanda hain değildir. Zevk-i sefa için akan oluk gibi parayı hiç saymıyorum. Amiyane tabirle o konuya girdik mi (askerlik yapanlar iyi bilir) işin içinden çıkamayız.!


Yavuz
Maliye
Lisans
iyi çalışmalar; öncelikle çok güzel bir öneri olduğunu düşünüyorum.Biran önce hayata geçmesi dileğiyle. Şuan çalıştığım pozisyon smmm yanı devlet zorunlu hizmet kapsamında görev veririse eniyi şekilde faydalı olacağım kanısındayım.Maliyeye yetişmiş bir elemanın katkısı olacağı kanısındayım...başarılar


Zubeyr Polat
Öğretmen
Lisans
ordunun başındaki komutanlara ve bakanlar kuruluna sesleniyorum lütfen daha önce askerliğini yapmış dedeler, babalar ve ülke evladını tekrar askere çağırsınlar.nede olsa askerlik vatan görevidir, öğretmenlik vatan görevi sayılmamaktadır.arz ederim


Mehmet Akifoğlu
Yüksek Mühendis
Doktora
Ben bu tartışmanın sadece üniversite mezunları düzleminde tutulmasının yanlış olduğu kanaatindeyim. Yani sadece işini gücünü kurmuş, çalışan üretenler üniversite mezunları mı?
Ben askerliğimi kısa dönem olarak yaptım ve birlikte olduğumuz uzun dönem askerlerin içinde de otuzuna gelmiş çoluk çocuğu işi gücü olan yani hep söylendiği şekliyle çalışan üreten vergi veren arkadaşlarımız vardı. Bu anlamda tartışmanın zemini bence tamamen profesyonel askerliğe geçiş olmalıdır.
Kendi gözlerimle şahit olduğumu bir şeyi aktararak bitirmek isterim. Urfa'lı 21 yaşında bir arkadaşımızın ailesinin durumu çok çok kötüydü ve evin tek çalışan erkeği kendisi olmasına karşın vatan borcunu(!) ödemek için askere alınmış. Çocuğun çektiği sıkıntılara ben kendim şahit oldum. Binlerce onbinlerce örneği var bunun. Askere aldığı askerin cebine para bile koyamıyor devlet ve parasızlıktan çarşıya çıkamayan askerlerle dolu asker ocağı.
Askerlik bir güvenlik meselesidir. Ülkenin güvenliği. Ama askerler bunun çok ötesinde anlam ve amaçlar yüklemekteler askerliğe. İşte budur profesyonel askerliğin önündeki tek engel..


Adını vermek istemeyen bir öğrenci
Lisans
kürt sorununun demokratik yöntemlerle çözüleceği pkk nın silah bırakabileceğinin konuşulduğu şu günlerde hangi mantıkla terörle etkin mücadele adı altında üniversite mezunu gençleri uzun dönem er olarak kullanılmak istemiyor?' çanakkale savaşında bütün doktor mühendis yetişmiş insanlarımızı kaybettik ' diye hala dert yananlar neden şimdi üniversite mezununlarını teröristin önüne atmak için çırpınıyor ? hem askerliği onurlu bi iş olarak gösterip hem de askerleri komutanlarının hatta ailesinin hizmetine koşmak ne demek oluyor.bu tek tip askerlik yasası türkiyenin sivilleşmesini hazmedemeyen eski etkinliğini yitirdiğini düşünen tsk nı! n türk milletine bir oyunudur.hükümetimiz inşallah bu oyuna gelmez


Adını vermek istemeyen bir kamu personeli
Lisans
Günümüzde teknolojinin önem kazandığı orduda insanın payının minumuma indiği insanların hayatını alt üst eden mecburi askerlik.
Neresinden başlasam bilmiyorum ki?Paşa çocuğu yarbay çocuğu zengin çocuğu olanlardan mı başlasam.Keyfi hareket bir telefonla zatı muhteremler çocuklarına kaliteli askerlik değilde kamp yaptırıyorlar.Bu başlı başına bilinen bir şey herkes farkında ama tuhaftır yapılan hiçbir şey yok.

İnsanlar hayatının bir yılını askerlikte kaybetmek zorunda bırakılıyorlar.Kamuda çalışanından tutunda özel sektörüne kadar.İnsanların hayatı alt üst oluyor.Teknolojik ve sadece asker olmak isteyenleri asker yapın geri kalanlar sadece bır aylık ağitim yetmez mi?Bu gün hangi ordu bu mantıkla yürütülüyor ki herkes teknoloji peşinde bizim ordu hizmet edecek insan peşinde.Askere giden onca genç devlete külfet getirmekten başka bir yardımı olmuyor(Sözüm şehit ve gazilere değil.)komutana hizmet etmekten bot boyamaktan çay servisi yapmaktan ot yolmaktan başka.Geçin düzenli orduya hakkıyla askerlik işini meslek edinenler yapsın o zaman askerlere kıyafet ve karavanayla verdiğiniz paraları bu askerlere donanımlı ve güçlü bir gelecek kurup kalifiye arayın.İlla askerlikse yaptırın 1 ay mecburi hizmet insanların hayatlarını alt üst etmenın anlamı yok.

Kamuda çalışanlar 1 aylık eğitimden sonra kamudakı görevlerıyle askerlıklerını bıtırsınler.Polislere sadece bu hak verilecekmiş kamuda o zaman nerede eşitlik.

İnsanların hayatlarından bir yılı çalmaktan öteye gitmiyor bu sistem teknolojik ve güçlü bir ordu olsun az olsun ama öz olsun.Tabi komtanlara hizmet edecek eleman yok dıyorsanız bir şey diyemem ama vicdan meselesi?


Kurtuluş
Denizcilik-Gümrük
Lisans
Vatan bana ne yaptıki ben ona borçluyum pehhh vatanın bize hiçmi borcu yok.
arkadaşlar size tavsiyem ben 1 yıldır uğraşıodum sonunda oldu askerlik yapmadığım için yurtdışına çıkamıodum ,şimdi yeni anayasayla askerlik yapmayanlarda yurtdışına rahat rahat çıkabilio ben 6 ay uğraştım sonunda oldu hatta vatandaşlıktan da çıkmayı düşünüom 21 gün bile yapmıyacam,bize bu kadar değer veriliorsa şansımızı başka ülkelerde ararız...

Hiç yorum yok: