3 Ekim 2010 Pazar

Adını vermek istemeyen bir muhasebesi
Lisans
VATAN HİZMETİ OT YOLMAK MINTIKA TEMİZLİĞİ YAPMAK DEĞİLDİR.ASKERLİK BOYUNCA ELİNDEN SİLAHI DÜŞÜRMEYİP SADECE 3-5 MERMİ ATMAKLA BU ÜLKE KURTARILMAZ YAPILACAKSA PROFESYONEL ORDU.AB BİRLİĞİ ÜLKERİNDEKİ GİBİ BİZ PROFESYONEL ORDU ÜZERİNDE KAFA YORMUYORUZDA EĞİTİMLİ KİŞİLERİN KARİYERLERİNİ YAŞAM ŞARTLARINI NASIL DEĞİŞTİRİZ DİYE UĞRAŞIYORUZ.ARTIK SİLAHLA TOPLA SAVAŞ DÖNEMİ BİTTİ....ARZ EDERİM


Mustafa
İşsiz
Lisans
ömrümün 20 senesi okuyarak geçti ve dahada devame diyor.2 yıldır evde oturuyorum iş bulamıyorum neden mi askerlik görevini yapmadığımdan okul yeni bitti ama en dandik iş başvurumda bile askerlik şartı var bu yüzden 2 yıldır boş boş evde aöf den okulu bitirip kısa dönem askerlik yapıp iş bulma hayalleriyle yaşadım. sonuç ne oldu koskoca bir hiç böyle giderse zaten evde çürüyüp giden bi genç ihtiyar bi insan olarak gebereecm. bu askerlik işini abartmayın ortada savaş yok savaş olsa ilk gidecek ben olurum ama oradaki komutanların egolarını tatmin etmek için askere gitmek istemiyorum.


Adını vermek istemeyen bir asistan
Lisans
Çevremde kim askere gitti ise hiç iyi davranıldığını söylemedi,herkes bir altını ezdiğini komutanlar kendi işleri yaptırdığını v.s. söylendi.Ben 20 senedir okuyorum halada devam ediyorum okumaya ve mesleğimde kariyer yapmaya, yakında askere gidip kendini bilmez komutanlara hizmet mi edeceğim yoksa ülkemiz için mi kendimi geliştireceğim. Eğer bu tek tip askerlik gelirse biz okuyan gençler yurtdışına gidip oralarda 3 sene çalıştıkdan sonra bedelli yapmaya hak kazanacağız sırf komutların elini ayağını öpmemek için. Bırakın da ülkemizde kalıp kendi ülkemizde okuyup kendi memleketimize faydamız olsun başkalarının ülkerine mecburen gitmek zor! unda kalmayalım.
Arz ederim...


Adını vermek istemeyen bir mühendis
Yüksek Lisans
Bunca yıl oku,iş bul ve tam herşeyi rayına soktuğunu düşün ve tek tip askerliği çıkarsınlar,bunlar neyi kime soruyorlarda çıkarıyorlar?askere gitmeyecez diyenmi var ama görüyorsunuzki vatan borcu sadece askere gitmeklede ödenmiyor,vatan hizmetini kamu kuruluşunda çalışarakta yapabilirsin.bu tek tip askerliği çıkartarak bizi herşeyden soğutuyorsunuz.


Adını vermek istemeyen bir akademisyen
Doktora
Merhaba, 26 yaşında doktora eğitimime devam eden bir akademisyenim. Zor koşullarda yığınla emek vererek buralara geldim. 4 yıl lisans 2 yıl master 4 yıl doktora aralıksız 20 yıl eğitime harcanan bir süre, bu süre zarfında girmediğim sınav yaşamadıgım stres ve maddi zorluklar kalmadı. ve son 6 yıldır hep askerliği aradan çıkarmak istedim, buna hiç fırsatım olmadı.

Bir çoğumuz hayallerini, planları ötelemek zorunda kaldı bu yüzden, bakmakla yükümlü oldugumuz ınsanlar var, askerlik yüzünden evlenemiyoruz bile. Her konuda AB'ye uyum diye yasalar çıkarken neden bu konuda uyum gösteremiyoruz. AB ülkelerinin vatan sevgisi yok mu ki Hep aynı hikayeden konuyu vatan sevgisine bağlıyor bazı büyüklerimiz, Ya da vatan sevgisi insanları kışlalara tıkmakla mı gösteriliyor bu ülkede, yoksa bir savaşa girdikte haberimiz mi yok? Bu nasıl bir ihtiyaçtır ki 300 milyonun üzerinde nufusuyla dünyaya hükmeden ABD'nin asker sayısı 70 milyonluk Türkiye'nin sadece Yüzde kırk büyüklüğünde, İngilterenin 200bin sayılık ordu sayısı bile tartışılırken hala asker ihtiyacının yüzde 60'nın karşılandığının söylenmesi ne yaman bir çelişkidir. Hepimiz asker mi olmalıyız. Lütfen insaf edin artık, bırakın bir günde stresizsin, tasasın geçsin, bırakın bizde planlar yapalım. "Hakimiyet Kayıtsız Şartsız Milletindir"


Adını vermek istemeyen bir elektrik mühendisi
Lisans
Uzmanlaştığım bir konuyla ilgili yapabileceklerim dururken 6-9-12 ay buna ara verip bambaşka bir alanda bambaşka bir kimliğe bürünerek ve bambaşka bir iş yaparak nasıl bir vatan hizmeti yapmış olurum.şu an bulunduğum pozisyonda 6 ay ya da kaç aysa yapacağım işlerin mi ülkeme daha çok katkısı olur yoksa asker olarak sağ sol yürüyüp g3 ile birkaç el ateş etmeminmi?kısacası bu ülkenin mühendise doktora öğretmene mi daha çok ihtiyacı var yoksa askeriyede kantinin başında hesap tutacak yada araç giriş çıkışlarını tutacak nöbetçiyemi?bu hesabı iyi yapmak lazım.binlerce genç zihin en verimli çağında köreliyor göz göre göre.ben zaten şuan! bir kamu kuruluşunda elektrik mühendisiyim.ülkem için aynı vasfımla 6 ay boyunca maaşsız çalışmaya razıyım.hemde seve seve..arz ederim..


Mehmet
Lisans
üniversiteye girmeden önce tek tip 12 ay askerlik olsa ilk askere giderdim.sonra okula gidermiydim gitmezmiydim bilmiyorum.diyelim gittim ve iyi bi bölüm bitirdim muhtemelen üniversiteden sonra yurtdışına çıkardım.bu şekilde düşünen binlerce insan olduğuna eminim.bu ne demek oluyor: ülke nin eğitim seviyesinin düşmesi demek oluyor ve beyin göçünün yaşanması demek oluyor.allah aşkına bu avrupa devletleri neden zorunlu askerliği kaldırıyor bi düşünün. biz tam tersini yapmayı tartışıyoruz kaldıracağımıza uzatıyoruz.eğer tek tip olursa yazık olur gerçekten.


Adını vermek istemeyen bir bilgisayar mühendisi
Lisans
10 yıl tecrübesi olan bir yazılım mühendisiyim. Askeriyede memleketime mesleğimle ilgili faydalı olmak isterdim, kaldırım taşı döşeyerek, harç yaparak, çukur açarak, her sabah çam ağaçlarından dökülen yaprakları, komutanların yerlere attıkları izmaritleri temizleyerek değil.
Benim gördüğüm kadarıyla rütbelilere işçi lazım meslek erbabı değil, bunu biz koyunlar vatan hizmeti adı altında seve seve yapıyoruz. çok doğal olarak ne kadar işçi ne kadar uzun süre çalışırlarsa o kadar iyi..


Ahmet
İlköğretim
selam. ordumuzun bır an önce profesyonelleşmesi lazım. terorle mucadelede 18 20 yasında aklı bı karıs havada cocuklarla yapılacak iş değildir.ayrıca peygamber ocagı denılen bır kurum da ALLAH kımsenın basına vermesın ama yuzbasıların komutanların vekıllerın zengınlerın cocukları sehıt olup gazı olup donmuyor evıne.neden ? torpıl var cunku.askerlık gıbı bır kurumda torpıl olmamasını ıstıyorum.bu sebeb den dolayı da askere gıtmek ıstemıyorum herkesın yuregını koyup elestırmesı dılegıyle


Görkem Aksoy
Pilot
Yüksek Lisans
Havacılık sektörü çok hızlı bir büyüme içerisinde ve ciddi bir pilot açığı var. Şuan THY ve diğer özel şirketlerde çok sayıda yabancı pilot çalışmakta. ( bu oran toplam pilot sayısının %30 unu geçmiş durumda) 1996 yılından buyana uçuyorum ve halen THY da görev yapmaktayım. Askerde bundan daha fazla ülkeme faydalı olacağıma inanmıyorum. Askerliğimi pilot olarak yapma olanağı olsa sabah hazırım fakat malesef boyle bi imkan yok. Benim gibi yüzlerce arkadaşım aynı durumda ve bukadar pilot açığı varken çoğu bedelli hakkını elde etmek için yurt dışında uçuyor.

Hiç yorum yok: