3 Ekim 2010 Pazar

Adını vermek istemeyen bir memur
Lisans
26 yaşında kaymakamlıkta sözleşmeli olarak çalışan,evli ve bir çocuk babasıyım..allah nasip ederse aralık 2010 da askere gideceğim.6 ay ailemden ayrı parasız pulsuz bitermi diye kara kara düşünürken şimdi 12 ay vakasıyla başbaşayız.bu nasıl adalet bu nasıl eşitlik anlayışı.ben okurken kayıt parası kazanmak için sırtımda yük taşıdım.kayıt yaptırdım.gerçekten çok zor şartlarda okudum bu diplomayı elime aldım.bizi eşitlemeyi düşündüğünüz lise mezunları ben ders çalışırken gününü gün ediyoalr gezziyolardı.hiç vicdanınız sızlamayacakmı?gerçekten okuyanla okumayanı eşitmi görüyorsunuz?bu konunun vicdanen düşünüp karar ! bağlanmasını bizim gibi okumuş gençlerin hakkının yenilmemesi hususunda gereğini saygılarımla arz ederim.


Adını vermek istemeyen bir bilgisayar donanımcısı
Lisans
Bir defa vatan hizmeti kavramını tartışmamız gerekmektedir.Ben imam hatip mezunuyum bu vatan dediğiniz yerde ben ne bi üniversiteye yerleşebildim ne ilköğretim ve nede lisede insancıl bir öğretim alabildim güç bela önlisans proğramını bitirdim hada sonra açıköğretimden lisans tamamladım bu arada yaşım da oldu 27 ŞİMDİ DÜŞÜNÜYORUM bu vatan bana ne imkanlar vermiş baktığımda hiçbir imkan olumlu bişey vermemiş.şimdi başka bi avrupa ülkesinde yaşasaydım bir türk olarak türkiyedekinden durumum kat ve katı daha iyi imkanlarım olacaktı ve ne bir vatan borcum olmayacaktı.


Adını vermek istemeyen bir emekli
Lisans
ARTIK TÜRKIYE OLARAK BEYIN GÜCÜNÜN KABA GÜCTEN DAHA ÖNEMLI OLDUGUNU KAVRAMALIYIZ. HANGI KANUN KOYUCU ASKERLIK GÖREVINI SICAK CATISMA BÖLGESINDE YAPMISTIR. TAHMININEN BIR ELIN PARMAKLARINI ASMAZ. HELE HELE COK IYI EGITIM ALMIS COK BASARILI CALISMALAR YAPMIS KISILERI ISLERINDEN ALIP SILAH ALTINA ALMAK AKLA MANTIGA SIGMAZ. ZAMANINDA OSMANLI SULTANLARI EN IYI BILIMADAMLARINI KIMYAGERLERI HEKIMLERI, ... GÖREVLERINDEN MESLEKLERIN KOPARMAMISTIR; SADECE ONLARDAN AZAMI SEKILDE ISTIFADE ETMISTIR. CAGDAS OLMAK ISTIYOR ISEK ORDUNUN BASINDAKI KOLTUKLARINA YAPISMIS KISILERI KOLTUKLARI ILE BIRLIKTE ORDUDAN ATIP YENI INKILAPLAR YAPMANIN VAKTI GELMISTIR.
ASKERLIGINI SEVE SEVE YAPMAK ISTEYENE YOLLARI ACIN MAAS BAGLAYIN; YAPMAK ISTEMEYENE DE YOLLARI ACIN ODA VATANA BASKA SEKILDE HIZMET ETSIN.
VATANI HIZMET ASKERLIK GIBI BIR HIZMETLE ESDEGER KILINMAMALIDIR. BASKA ÜLKELER BASKA TOPLUMLAR GÜNÜMÜZDE VATANI HIZMET KAVRAMINI NASIL ALGILIYORLAR; NEDEN BIZ ONLARA ESKIDEN OLDUGU GIBI ÖRNEK OLMAYALIM: MEHTERAN TAKIMI; YENICERI; SIPAHILERIN YAYLARI; ISTANBUL VE VIYANA KUSATMALARI. ARASTIRANLAR GÜNÜMÜZDE BUNLARDAN NASIL YARARLANILDIGINI GÖRECEKLERDIR:
ÖRNEK SIPAHILERIN KULLANDIKLARI YALARIN TASARIMI SU AN UCAK; VE OTOMOBIL SANAYIINDE KULLANILIYOR.
HEP KADIN ERKEK ESITLIGINDEN BAHSEDERIZ HANI KADINA VATANI HIZMET?
EGER VATANI HIZMET GÖREVINI YERINE GETIRMEDIYSEN; BIR ISE GIRERKEN; EVLENIRKEN; PASAPORT ALIRKEN; YURTDISINA CIKARKEN; EMEKLI OLURKEN; HERYERDE ÖNÜNE ENGEL OLARAK ASKERLIK CIKIYOR.
YURTDISINDA YASAYANLAR SADECE ASKERLIK BEDELINI ÖDEMEMEK ICIN VATANDASLIKTAN CIKIYOR.
BREZILYA EKONOMISINI DÜZELTEN BANKA YÖNETICISI ASKERLIGINI YAPMAYAN BIR TÜRK HABERINI HATIRLIYORUM. YURTDISINDA SIKINTILAR ICINDE YASAYAN UCAK BILETININ PARASINI BULAMAYIP YILLARCA VATANINI ZIYARET EDEMEYENDEN BILE BU YÜKSEK RAKAMLAR ISTENIYOR. EGER PARASI YOKSA BÜTÜN HAKLARINI YITIRIP UZUN DÖNEM ASKERLIK YAPMALARI ISTENIYOR; HAYIR ISTENMIYOR BUNA ZORLANIYORLAR. HASTA OLANLARIN RAPORLARI KABUL GÖRMÜYOR. BASKIYI ARTIRMAK ICIN KONSOLOLUKLAR PASAPORTLARININ GECERLILIK SÜRESINI UZATMIYOR YADA 3AY DAN 3AYA UZATIYORLAR; TABII OLARAK YASADIGI ÜLKENIN MAKAMLARI DA AYNI SEKILDE VATANDASIMIZA EZIYET EDIYOR.
KAFASI CALISAN; SAGDUYULU VE SORUMLU KANUN KOYUCULARA ARZ OLUNUR


Mustafa Gökçe
Öğretim Görevlisi
Doktora
Ben bir akademisyen ve aynı zamanda bir vatansever olarak ülkenin böyle bir dönemde askerden ziyade ülkesine en iyi şekilde hizmet edecek bireylere ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.Askerlik başlı başına bir iş.Bu işin profesyoneller tarafından daha etkin şekilde yapılması taraftarıyım.Bu ülkede lisans mezunu bir mühendisin bir hekimin bir öğretmenin ya da lise mezunu acemi bir askerin dağda tecrübesizlikten dolayı ölmesini istemiyorum. Yaşanan süreç olumlu sonuçlanırsa bu meselenin de çözüleceğine inanıyor, tüm arkadaşların desteğini bekliyorum. Saygılarımla,


Adını vermek istemeyen birisi
İlköğretim
Bence de artık zorunlu askerliğin kaldırılıp profesyonel orduya geçilmesinin vakti gelmiştir. Çünkü Avrupa ülkelerine bakıldığında İngiltere gibi gelişmiş ülkelerde zorunlu askerliğin kaldırıldığını gözlemledim.Eğer tektip çıkarılırsa bu sefer ülkede okumuş eğitimli insan sayısı azalıcak ve her türlü gelecekle ilgili planını ertelemesine sebep olacak ve hatta üniversite okuyan insan sayısında azalış olacaktır. Zaten AB'ye girilmek isteniyosa o ülkelerdeki askerlik sisteminin örnek alınması gerekir. Eğr bu olursa zaten hem beyin göçü olacak hemde askerlik yapmak istemeyenlerin sayısında artış olacaktır. Kısacası zorunlu askerlik ! kaldırılmalıdır. Askeriye bu kadar genci kendi malı sanmamalı. tekrar teşekkürler.


Mustafa
İşletmeci
Lisans
zorunlu askerlik kesinlikle kaldırılmalı yerine profesyonel ordu getirilmelidir sen fakülte okuyan gençlerini hayatlarının tam verimli zamanında tsk ya göndermekle okumuş gençlerin bilgilerine beyinlerindeki bilgilerinin yok olamsına neden oluyosun bu gençler ülkemizin geleceği deyip sahip çıkman gerekırken sen tsk da bu adamlara ya tuvalet ya mıntıka yada nöbet tutturuyorsun madem bunlar okudu bırak adamlar faydalı olsunlar..


Halil Mutlu
Öğretmen
Lisans
Anayasaya göre verilen haklar geri alınamaz. Asker öğretmen olma şansımızı elimizden almayın.


Adını vermek istemeyen bir ihracat müdürü
Lisans
zorunlu süngü ordusu yerine profesyonesl teknolijik ordu istiyoruz. Orduda angarya işler yaparak vatan hizmeti yapılmaz. Oral Calislar in asagidaki yazisi durumu net bir sekilde anlatiyor, tamamiyle katiliyorum.
" Zorunlu askerlik, militarist sistemin temeli.Toplumu buna zorlayan militarizm şunu söylüyor: Profesör de olsan, işadamı da olsan, benim bir çavuşum senden üstündür. Sana istersem ot toplatırım, istersem sigara izmariti. O üniformayı sana giydirdiğim zaman sen bir hiçsin. Her Türk erkeği benim emrimdedir. Kadınlar zaten... militarizm için yoktur.Zorunlu askerliğe kökten karşıyım...Sivil bir toplum için, demokratik bir Türkiye için. Zorunlu askerliğin olduğu yerdeki demokrasi eksik bir demokrasidir."

Hiç yorum yok: